Pro uchazeče

Pro rodiče

Rekvalifikace

Úřední deska

Hlavní zprávy

Základní informace pro žáky a rodiče žáků nastupujících do 1. ročníků

Třídnické práce budou tento den u žáků nastupujících do 1. ročníku probíhat do cca 12:15 hod.
Seznamy žáků v jednotlivých třídách budou na dveřích učeben.       Více ZDE!



ZÁKLADNÍ INFORMACE K PŘIJÍMACÍMU ŘÍZENÍ

Ředitelka Střední školy železniční, technické a služeb, Šumperk, rozhodla o vyhlášení 3. kola přijímacího řízení s následujícími kritérii:

Termín odevzdání přihlášek ke vzdělávání:

  • obory vzdělání zakončené maturitní zkouškou do 20. 6. 2018
  • obory zakončené výučním listem do 31. 8. 2018

Kritéria pro:

  • obory vzdělání zakončené maturitní zkouškou         ZDE !
  • obory zakončené výučním listem         ZDE !

Marek Jáně: „Chtěl jsem dělat něco, co přinese druhým radost“

Šumperk – Přesně pro taková setkání, jakého se mi dostalo v minulém týdnu, ráda píšu rozhovory s lidmi různých profesí. Marek Jáně z Bludova, čerstvý absolvent Střední školy železniční, technické a služeb v Šumperku se doposud na své povolání truhláře připravoval. Na sklonku školního roku převzal ocenění jako nejlepší žák ve svém oboru. Když jsme se sešli v jedné ze šumperských kaváren, bylo mi jasné, že mám tu čest se šťastlivcem, který vlastně už v dětském věku přišel na to, co ho neskutečně baví a co může být jeho posláním na celý život.

Proč jste podle vás získal v letošním školním roce ocenění jako nejlepší žák ve svém oboru?
Ty hlavní důvody byly, že jsem reprezentoval školu na různých soutěžích, také jsem byl na dvoutýdenní stáži v Německu a průběžně jsem měl ve škole dobré výsledky.

Jak jste přišel na to, že budete truhlářem? Máte toto řemeslo v rodině?
Prastrýc je truhlář. Ten mě naučil základy a různé věci, které jsem pak potřeboval ve škole. Řekl bych, že asi půlku věcí, které se jiní museli učit, jsem už věděl před tím.

Takže ve škole jste se vlastně nudil?
Ze začátku jsem měl ten pocit, ale pak jsem zjistil, že je ještě hromada věcí, které mám šanci se naučit, šel jsem si za tím. Škola mi dala praxi, víc zkušeností a větší rozhled.

Vybral byste si znovu tu stejnou školu?
Vybral. Mistři, učitelé i vedení školy bylo super. Vždycky byl důvod tam jít. Mistrům a učitelům bych chtěl poděkovat za všechno, co mě naučili, a za to, co teď můžu dělat.

Co vás od počátku táhlo k truhlařině?
Mě zaujalo to, že jsem chtěl a mohl udělat něco, co by někomu druhému udělalo radost, navíc s dobrým pocitem a vědomím toho, že to zůstane.

Slyšela jsem o nějakém krásném prkénku, za které jste získal cenu. Vzpomenete na své výrobky, na které jste byl pyšný?
To prkénko, to byl vlastně takový podnos pro menu. Zpočátku jsem pomáhal prastrýci v dílně s?lehčími zakázkami. Dělal jsem třeba krmítka pro ptáky a na soustruhu svícny a další věci. V poslední době zkouším dřevěné sochy, to mě teď začíná hodně bavit. Truhlařinu zatím ale určitě neopustím.

Co vám dala účast v soutěžích?
Hlavně zkušenosti a porovnání s ostatními. Soutěživost dá té práci úplně jiný rozměr. Vidíte ostatní a snažíte se být nejlepší.

Máte nějaké zaměření, specializaci, něco, čemu byste se v rámci truhlářství nejraději věnoval?
Hlavně bych se chtěl vrhnout na výrobu z masivního dřeva, i když nevadí mi dělat ani s dřevotřískovými materiály. Dřevo mám ale raději.

A už víte, kde budete pracovat?
O prázdninách budu ještě chodit na brigádu. Ale kde budu pracovat potom, ještě nevím. Mám pár nabídek a nějaký čas na to, abych se rozhodl.

V dlouhodobé budoucnosti byste chtěl být někde zaměstnán, nebo se vidíte spíše jako živnostník?
Možná bych chtěl ještě zkusit pracovat v Německu. Na praxi mi tam bylo příjemně. Do budoucna bych chtěl asi dělat sám na sebe, ale zatím na to nemám prostředky.

Někteří žáci nebo studenti jsou rádi, když mají školu za sebou. Jiní se snaží zůstat ve škole co nejdéle, mají třeba obavy z reálného života. Jak jste na tom vy?
Na jednu stranu se těším, že se tomu, co mě baví, začnu věnovat úplně naplno. Na druhou stranu mě na chvíli přepadla taková nostalgie, najednou se mi nechtělo ještě odcházet.

Říká se, že v Česku se úspěch neodpouští. Vy jste byl úspěšný už ve škole. Pocítil jste někdy takovéto šťouchnutí od ostatních, které třeba nebylo úplně příjemné?
Vždycky když jsem dostal vyznamenání nebo stipendia, tak nějaké lehké šťouchnutí možná přišlo, ale my jsme měli ve třídě fakt dobrý kolektiv, bylo to spíš z legrace.

Autor: Rej.cz | Datum: 27. 6. 2018 | Více...

Poznávej svět, poznej povolání

Pilotáž projektu Poznávej svět, poznej povolání je úspěšně ukončena. Tento projekt Střední školy železniční, technické a služeb, Šumperk realizovaný ve spolupráci s MAS Šumperský venkov a MAS Horní Pomoraví bude pokračovat další čtyři roky pod záštitou projektu „Místní akční plány vzdělávání“ na území ORP Šumperk a Zábřeh.

Za myšlenkou projektu stojí Ing. Dagmar Evjáková, která společně s několika kolegy připravila dvouhodinový program pro děti z mateřských škol v prostorách Střední školy železniční, technické a služeb, Šumperk.

Jeho cílem je umožnit dětem poznat kreativní formou vybraná řemesla, které se na škole vyučují, a vyzkoušet si je zábavnou formou, pomocí her.

Předškolní děti tím nahlédnou do světa techniky a polytechnického vzdělávání, poznají svět dospělých vzhledem k jednotlivým profesím, jež mohou v dospělosti vykonávat.

V letošním školním roce se projektu zúčastnilo 498 dětí z 19 mateřských škol ze Šumperska a Zábřežska.

Odezvy byly víc než pozitivní. „Účast na tomto projektu byla pro nás velmi přínosná. Tolik ukázek povolání na jednom místě jsme neměli možnost s našimi dětmi ještě vidět a děti neměly možnost si je takto vyzkoušet. Přitom právě praktické ukázky jsou to, čím se naše děti rychle a snadno učí.

Na jednotlivých stanovištích byly připraveny zajímavého ukázky a všechny aktivity byly přizpůsobeny věku našich dětí. Pedagogové i studenti střední školy nám věnovali veškerou pozornost a rádi bychom ocenili příjemné chování i profesionalitu. My, dospělí, jsme také rádi poznali prostory školy, do kterých se běžný návštěvník nedostane,“ uvádí jedna paní ředitelka ze zapojených mateřských škol.

„Velice nás těší pozitivní zpětné vazby a velký zájem ze strany mateřských škol. Do příštího roku je plánována mírná obměna představovaných povolání,“ uvádí Dagmar Evjáková, která zároveň děkuje i firmě Pars nova a.s. za poskytnuté pastelky, omalovánky a další dárečky pro děti.

Ing. Michaela Kósová, SŠŽTS, Šumperk

Autor: Rej.cz | Datum: 6. 6. 2018 | Více...

Více na: AKTUALITY Akce

Kliknutím na název akce se zobrazí další info !

  

PŘÍJEMNÉ PROŽITÍ PRÁZDNIN, HODNĚ SLUNÍČKA A VESELÝCH ZÁŽITKŮ PŘEJE VEDENÍ ŠKOLY!   


Měsíční plán Roční plán
DOPORUČUJEME
Rekvalifikace Kontakty-škola Dokumenty (ŠŘ)




Stavitelství na zkoušku!
Více informací Zde!

Kontakty pro omlouvání žáku:
paní Hanáková | 731 916 097, 776 019 322, 583 320 111

Úřední hodiny studijního oddělení:
    po–pá   7:30-11:45 a 12:15-14:30

Úřední hodiny studijního oddělení:
    po–pá   7:30-11:45 a 12:15-14:30

SVE a ZpDVPP Doris Šumperk – nabídka kroužku a aktivit Zde!



Obory školy - video.


Proč spolupracujete se žáky SŠŽTS Šumperk?

Mgr. Tomáš Potěšil,
generální ředitel FORTEX – AGS, a.s.

„Protože řemesla, která se v této škole učí, jsou v našem regionu velmi potřebná. Navíc vím, že obráběči, zámečníci, kteří absolvovali právě tuto školu, jsou díky výborným učitelům, díky sepětí školy s praxí, se zaměstnavateli, dobře připraveni pro svou profesi.“

Lucie Borovičková,
PR manager Billa

„V BILLE si uvědomujeme, jak je důležité podporovat vzdělávání budoucích profesionálů v obchodě. Víme, že investovaný čas se nám vrátí v podobě profesionálního personálu prodejen BILLA.“


Miroslav Janků
jednatel BSK Industrial

„V naší firmě potřebujeme kvalifikované mladé lidi, kteří budou mít zájem pracovat v oboru výrob nástrojů. To je jen jeden z mnoha důvodů, proč spolupracujeme s SŠŽTS a jejími studenty.“


Ing. Vladimír Mikulec,
majitel firmy Novatronic

„SŠŽTS podporuji, protože se jedná o nejvýznamnější vzdělávací zařízení v oborech, ve kterých naše firma zaměstnává největší počet dělníků a techniků. Dále také proto, že je škola vstřícná k potřebám naší firmy z hlediska zvýšených nároků na praktické dovednosti.“

Mgr. Lucie Novotná,
personální ředitelka Pars Nova a.s.

„Protože jsem přesvědčená o potřebnosti řemeslníků nejen jako personální ředitelka naší strojírenské firmy, která na šikovnosti řemeslníků stojí, ale také jako soukromá osoba, která občas potřebuje něco vyrobit, opravit, postavit…. Bez šikovných řemeslníků to prostě nejde.“

Ing. Hana Bartošová,
personální ředitelka UNEX Uničov

„SŠŽTS nabízí učební obory odpovídající našim požadavkům nedostatkových pracovních profesí a cítíme potenciál jak si vzájemně pomoci. Na spolupráci se školou oceňujeme především aktivitu, vstřícnost, pozitivní komunikaci a úsilí, jak více podpořit aktivitu učebních oborů vzhledem k zaměstnanosti v regionu.“

Ptali jsme se žáků

1. Proč sis vybral ke studiu obor na SŠŽTS?
2. Jsi spokojený s výběrem studijního oboru?

žáci

Jakub Polončík

zámečník

„Zámečník je žádaný obor a navíc získám svářecí průkaz za zvýhodněných podmínek.“

„S výběrem oboru jsem spokojený. Každý druhý týden máme praxi, já chodím do Miele v Uničově a jsem domluvený, že po ukončení studia nastoupím právě tam. Líbí se mi jejich firemní politika, firma má budoucnost, je moderní, pan ředitel chodí mezi zaměstnance, zajímá se o ně a je velmi vstřícný. Prostě obor zámečník můžu jen doporučit.“

žáci

Jan Verner

instalatér

„Instalatér mi přijde jako nejlepší řemeslo. Práce je všestranná, zajímavá, získám svařovací průkaz a vím, že když absolvuji tuto školu, nebudu patřit mezi nezaměstnané.“

„Jsem zde spokojený. Ve škole se mi líbí a na praxi máme skvělé mistry. Mám se od nich co učit.“

žáci

Jan Kotrys

strojní mechanik – zámečník

„Strojním mechanikem jsem chtěl být od malička, zajímají mě technické věci. Když jsem školu navštívil při dnech otevřených dveří, líbily se mi zámečnické dílny.“

„S výběrem oboru jsem spokojený. Letos jsem měl možnost vyjet do Německa na třítýdenní praxi. V Chemnitz jsem získal velké zkušenosti, rozhled, nové znalosti a všechno to můžu uplatnit i při práci tady. Chtěl bych tady ve škole získat ještě maturitní vysvědčení.“

žáci

Martina Strnadová

prodavačka

„Složitá rodinná situace mě i sestru přivedly k tomu, že jsme se rozhodly naučit se nějaké užitečné řemeslo. Díky tomu, že se vyučíme prodavačkami, se postavíme na vlastní nohy.“

„Ano, jsem spokojená, dosáhla jsem výrazných úspěchů ve svém studijním oboru, potkala fajn lidi. Praxe, kterou mám v Aldě je pro mě velmi příjemná a motivující.“